wtorek, 14 lipca 2015

Podróże małe i duże: Klebark Wielki

Nie znam nikogo, kto nie lubi podróży i małych wycieczek. Ja swój pierwszy wakacyjny wyjazd już odbyłam. Od dziecka rok rocznie odwiedzam swoją rodzinę w Klebarku Wielkim. A cóż to za wiocha? - myślicie. :)
Klebark Wielki jest to malownicza miejscowość położona pod Olsztynem. Niewielka, lecz mam do niej duży sentyment zarówno z powodów rodzinnych, jak i cudownej aury, jaka tam panuje. Liczne pruskie zabudowania, malownicze jezioro, zabytkowy kościół nadają temu miejscu wiele uroku. Obecnie jestem tam częstym gościem także w ciągu roku z powodu moich studiów w Olsztynie. To jednak latem jest tam najpiękniej. Zresztą sami zobaczcie:




Najbardziej rzucającym sie w oczy punktem jest XV wieczny kościół. Na zdjęciach widać także plac przed Sanktuarium oraz tablicę historyczną.




 Piękny pruski dworek z mansardowym dachem <3


 Pogoda niezbyt dopisywała w czasie spacerów, ale to nam nie przeszkadzało ;)


Jestem tym typem, którego zachwycają nawet stare, zniszczone domy :)



Czerwona cegła - kocham!

 I mój ulubiony punkt, czyli stary, opuszczony pałacyk. Patrząc na takie miejsca zawsze zastanawiam się nad ich historią i losami mieszkańców. Czyż nie wspaniale byłoby mieszkać w takim otoczeniu?





Na koniec jeszcze kilka ujęć ogrodu mojej cioci. Jak widać wkłada w niego ogrom pracy, ale na szczęście natura potrafi się odwdzięczać. Te róże mają na żywo imponującą wielkość!


Jeśli kiedykolwiek będziecie odwiedzać naszą piękną Warmię koniecznie zajrzyjcie na tą poniemiecką wieś ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz